راهنمای بیزنس آنلاین

اینستاگرام مارکتینگ و افزایش فروش آنلاین و تبلیغ نویسی وب

راهنمای بیزنس آنلاین

اینستاگرام مارکتینگ و افزایش فروش آنلاین و تبلیغ نویسی وب

14 جمله قدرتمند که افراد حرفه ای هر روز بکار میبرند

چهارشنبه, ۲۰ شهریور ۱۳۹۸، ۰۱:۲۰ ب.ظ

دانشمندان اخیرا به صورت علمی ثابت کرده اند : هرکاری که برای دیگران انجام دهید و یا تاثیری بر آنها بگذارید، بدون در نظرگرفتن جبران آن توسط فرد مقابل شما همیشه اثر آن کار یا تاثیری که گذاشته اید را در زندگی خود دریافت خواهید کرد.

این یافته علمی جدید نیست.

از بودا که 500 سال قبل از میلاد مسیح به شاگردان خود توصیه میکرده تا کنفسیوس خردمند چین باستان؛ حضرت مسیح و تمام دیگران پیامبران این نکته را به پیروانشان یاد داده اند. اما برای موفقیت چرا کسی آنرا جدی نمیگیرد؟

اغلب مردم تا دیگران کاری برایشان انجام ندهند، آنها هیچ کاری برای دیگران انجام نمیدهند. آیا این درست است؟ خیر! این کار نه تنها باعث میشود دیگران سخت تر به خواسته شان برسند خود فرد نیست به سختی دیگران به خواسته اش میرسد.

اما یک تمرین ساده (برای یادگیری) و سخت (برای اجرا) وجود دارد که شما بتوانید تنها با تاثیر لفظی که در دیگران میگذارید بر زندگی خودتان نیز بگذارید. شما هر اثر مثبتی در جهان بگذارید در زندگی خود نیز خواهید دید. اما افراد حرفه ای مخصوصا در دنیای تجارت چطور از این تکنیک استفاده میکنند؟

در کل 2 تکنیک برای استفاده از این تاثیر مثبت در موفقیت تان دارید :

 1) تمرکز بر ایجاد شوق در کاری که دیگران خودشان در حال انجام آن هستند (مانند کمک کردن فیزیکی)

 2) موفق شدن در خوشبخت کردن دیگران (مانند تاثیر جملات مثبت و یا راهنمایی)

 

شما با این کار چیزی از دست نخواهید داد بلکه :

    افراد شاد و خواهان موفقیت شما را دورتان جمع خواهید کرد

    تاثیر هر اثرتان را چند برابر در راه موفقیت تان خواهید دید

    همیشه دیگران از حضور شما در کنارشان لذت خواهند برد

    سطح آگاهی اجتماعی و معاشرت شما افزایش پیدا میکند

    با افراد مورد نظرتان از طریق افرادی که بر آنها تاثیر گذاشتید لینک میشوید

    و

 

قدرت کلام یکی از قدرتمند ترین ابزار های در دسترس انسان است. فردی که بتواند از آن به نفع خودش استفاده کند بدون در نظر گرفتن وضیعت و شرایط فعلی اش به بالاترین جایگاه ها خواهد رسید و کسی که راه درست استفاده از آن را نداند به بدترین شکست ها هدایت میشود

 

در این مقاله جملاتی که افراد حرفه ای مخصوصا تجار بزرگ دنیا که هر روز از آنها استفاده میکنند از طریق منابع معتبر مانند سخنرانی ها، مصاحبه ها، نوشته ها و برای شما جمع آوری شده و شما هم باید هر روز از تمام آنها استفاده کنید. مهم نیست شخص مقابل شما چه کسی است شما باید حتما ازین جملات استفاده کنید :

 

14 جمله قدرتمند که افراد حرفه ای هر روز بکار میبرند :

1. “از دیدنت خوشحالم. ”

یکی از پایه ای ترین و جذاب ترین که به راحتی میتوانید فرد مقابلتان را تحت تاثیر قرار دهید. شما این جمله را که استفاده میکنید خواه ناخواه تاثیری بسیار قدرتمند و مثبت در طرف مقابل ایجاد میکنید.

برای مثال هنگامی که این جمله را برای کارمندتان، رئیس تان، خانواده تان و یا شخص غریبه ای که در خیابان با او آشنا شدید بکار میبرید باعث ارزش گذاری طرف مقابل میشود و فرکانس ارتعاشات ذهنی او بر روی بالاترین و بلندتری فرکانس قرار میگیرد و این امواج ناخودآگاه بر روی شما نیز تاثیر مثبت میگذارد.

 

2. ” من همیشه از دیدنت خوشحالم. ”

یک قدم از جمله 1 بیشتر بردارید.

این جمله مخالف جملاتی است که در آموزه های روابط اجتماعی از آن یاد میکنند (که هر فردی را می بینید او را به صورت کلی قضاوت نکنید بلکه فقط در رویداد همان بازدید) اما افراد حرفه ای به خوبی قدرت این جمله را درک کرده اند و میدانند طرز ادا کردن این جمله بر قدرت آن می افزاید.

شما با استفاده از شیوه درست ادا کردن آن یعنی آنرا از اعماق وجودتان ادا کنید تاثیری بیشتر از جمله 1 بر طرف مقابل میگذارید و به او یادآور میشوید که همیشه دیدن او شما را خوشحال میکند.

 

3. ” یادته وقتی تو

طرف مقابلتان را با یادآوری یکی از کارهای مثبتی که در گذشته انجام داده است شگفت زده کنید و به صورت تضمینی انرژی مثبت فوق العاده و دراز مدتی دریافت خواهید کرد زیرا شما خاطره ای را برای طرف مقابل زنده کرده اید که بعد از دیدار شما آنرا چندین بار در ذهنش مرور میکند.

مهم نیست چه چیزی بوده؛ شاید یک جک خنده داری بوده که شما را خندانده؛ شاید یک کار قهرمانانه بوده و شاید کمکی بوده که برای شما انجام داده. مهم جمله شماست

 

4. ” شاید این رو در نظر نگرفتی که

این نیز تعمیم یافته جمله شماره 3 است.

شما به طرف مقابل نکته مثبتی از کاری که قرار است انجام دهد یادآور میشوید. این نه تنها باعث تاثیر مثبت میشود بلکه طرف مقابلتان تمام لطف هایی که به کردید را نیز چنین برداشت میکند که نیت خوبی داشتید.

 

5. ” واقعا تحت تاثیر قرار دادی منو. ”

این جمله شبیه جملات 1 و 2 است با فرق اینکه این جمله بر روی کاری مثبت که فرد انجام تمرکز دارد به جای وجود خود شخص. مثال دیگر این جمله ” تو خیلی تو کار ماهری. ” و یا ” تو حوزه تو یه نابغه ای.” کاملا مشخص کنید که چه چیزی میخواهید بگویید برای مثال به آبدارچی شرکت ” تو همیشه بهترین چایی را دم میکنی.” مهم نیست چه چیزی میگویید مهم این است که بر روی یک کارخاص مثبت که برای فرد اهمیت دارد تمرکز میکنید و تاثیری فوق العاده از جمله تان دریافت میکنید.

 

6. ” من باور دارم به تو. ”

مردم از خودشان شک دارند. همه اعتماد به نفس پولادین ندارند من ندارم, شما هم ندارید، هیچکس ندارد. زمانی که فردی به شما و کاری که میکنید باور پیدا میکند شما چندین برابر بیشتر به خودتان باور پیدا میکنید.

برای مثال هنگام درس خواندن با کمک یکی از هم دانشگاهی هایتان بهتر درس میخواندید یا تنها؟

در ورزش هنگامی که مربی شما کمکتان میکرد تا درست تمرینات را انجام دهید قابلیت شما چندین برابر نمیشد؟ پس شما هم باید همین رویه را برای دیگران در نظر بگیرید. شما باید کمک کوچکی با یک جمله به دیگران بکنید و خواهید دید چه تاثیر عمیقی بر طرف مقابل و چندین برابر در راه موفقیت خودتان بدست خواهید آورد.

 

7. “ببین چقدر پیشرفت کردی !”

فوق العاده است هنگامی که دستآوردی را جشن میگیرید، حتی شده با یک جمله.

هنگامی که در مدرسه 20 میگرفتید یک کارت هزار آفرین چنان شما را خوشحال میکرد که انگار بزرگترین موفقیت زندگیتان را بدست آورده بودید (در آن زمان واقعا بزرگترین بود !)

اگر میخواهید یک شور و هیجان در زندگی شما بوجود بیاید شما هم باید در زندگی دیگران بوجود آورید. برای اینکه فقط تاثیر آنرا ببینید فقط یا گفتن این جمله 4 کلمه ای امتحان کنید چه تاثیر فوق العاده ای در زندگی دارد.

 

8. ” میدونم بیشتر از این هم میتونی.”

همه بعضی اوقات نیاز به یک حامی دارند. کسی که قدرت و توانایی آنها را به آنها یادآوری کند. مخصوصا زمانی که در حال حل چالشی هستیم و احساس تنهایی مان بیشتر است.

شاید کارمندانتان، نیاز دارند کسی توانایی آنها را به آنها یادآوری کند. شاید پسرخاله شما نیاز دارد کسی به او یادآوری کند شکست در کنکور به معنی شکست در زندگی نیست و او توانایی بیشتری دارد برای موفق شدن و

 

مربی های ورزشی بسیار زیاد ازین نوع جملات استفاده میکنند برای مثال وینس لومباردی میگویید : “رهبری هنر واداشتن کسی به کاری است که نمیخواهد انجام دهد تا چیزی بدست اورد که میخواهد بدست آورد.”

 

9. ” دوست دارم نظرت رو در مورد بدونم. ”

همه دوست دارند احساس کنند نظرشان مهم است.

بی جهت نیست که رهبران بزرگ با توجه به دانش و مهارت های تصمیم گیریشان پیاپی نظر دیگران را میپرسند از آبدارچی شرکت گرفته تا کارمندان ارشد. این رفتار به علت نیاز به راهنمایی نیست زیرا انها از قبل تصمیم شان را گرفته اند.

آنها با این رفتار احساس با ارزش بودن را در سازمانشان در جریان قرار میدهند و میدانند که این تاثیر چندین برابر بیشتر در راه موفقیتشان برخواهد گشت.

 

10. ” امکانش هست بیشتر توضیح بدی؟ ”

یکی از موثر ترین جملات تا طرف مقابلتان را مجذوب کنید.

کافی است این جلمه را بکار ببرید و خواهید دید چه شور و هیجانی در وجود طرف مقابل برای توضیح دادن نظر و عقیده و یا یافته اش ایجاد میشود.

یکی از ابزار های قدرتمند برای اینکه طرف مقابل بیشتر صحبت کنید، با شما راحت تر باشد و علاقه بیشتری به شما پیدا کند گفتن این جمله است. حتی اگر از ادامه صحبت های طرف مقابل حوصله تان سر برود(!)

 

11. ” حرفت رو گوش دادم انجام دادم. ”

شما با این جمله ارزش درونی که فرد برای حرف هایش دارد را چندین برابر میکنید.

زیرا شما به او میگویید که حرفی را که زده ابتدا قبول داشته که به شما گفته و سپس شما نیز آنرا تایید کردید و بعد آنرا انجام دادید.

اگر افرادی زیر دست شما هستند که برای شما کار میکنند و کیفیت کار آنها به شدت برای شما مهم است این جمله غوغا میکند. ناخودآگاه چنان اعتماد به نفسی در طرف مقابل ایجاد میکند که قبلا آنرا نداشته و در پی جبران لطفتان هر کاری از دستش برآید برایتان انجام خواهد داد. (هرچند به آن نیاز ندارید : ابتدای متن را بخوانید)

 

12. “متاسفم.”

تنها یک کلمه؛ اما قدرتی عظیم.

از این کلمه زیاد استفاده نکنید؛ تنها زمانی که واقعا کاری کردید که پشیمان هستید. و یا برای اتفاق بدی که برای طرف مقابل روی داده است ناراحتید.

این کلمه بیشتر حس همدلی دارد و موج منفی همراه خود دارد پس کمتر از آن استفاده کنید وتنها زمانی که نیاز به همدلی برای فردی یا خودتان دارید از آن استفاده کنید.

 

13. “تشکر.”

یک کلمه قدرتمند دیگر به همراه تاثیر مثبت زیادی که توصیه میشود تا میتوانید از آن استفاده کنید.

این کلمه دو پیام دارد : 1)از اتفاق و یا دارایی تان خوشحال هستید 2)پذیرای هرچیز دیگری مانند آن هستید.

اگر می بینید رهبران و مدیران بزرگ ازین کلمه برای هر کار کوچکی که انجام میدهند استفاده میکنند دلیلش قدرت بالا آن است که حس شکرگزاری قدرتمندی در آن دارد. (تشکر میکنم که تا این قسمت از مقاله را خواندید)

 

14.”نه.”

اگر نیاز به یک کمربند ایمنی در ریسک کردن دارید کلمه “نه” کمربند ایمنی شماست.

زمانی میرسد که مردم حاضرند خوشبختی خودشان را قربانی خوشبخت شدن دیگران کنند و این تاثیر منفی زیادی در زندگی فرد و حتی طرف مقابل دارد.

شما هم به خوبی میدانید اولویت قرار دادن خوشبختی شخص دیگری به غیر خودتان در اولویت اول نه تنها فرد مقابل را خوشبخت نمیکند بلکه شما را نیز از یک زندگی خوب و شاد دور میکند.

 

این جملات بارها توسط افراد با نفوذ تاریخ نیز بارها به عنوان جملات قدرتمند معرفی شده است پس آنها را دست کم نگیرید و تا میتوانید در روز از آنها استفاده کنید تا تاثیرات آنرا در زندگیتان ببینید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۶/۲۰
رحمان یکتا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی